2006-09-29

Kvalitetsmätning Ht 2006

Yttre kvalitetsmätningar vid MKFC ht 2006

Vi genomför kontinuerligt mätningar av den yttre och den inre kvalitén. Mätningarna av den yttre kvalitén genomförs två gånger under en normaltermin (en gång för kortare kurser) – den 6:e och den 18:e kursveckan. Utifrån den första mätningen definierar vi vårt förbättringsarbete: de frågor som får sämst resultat arbetar vi särskilt med för att nå en förbättring. Den andra mätningen, vid kursens slut, visar om vårt förbättringsarbete givit resultat.

Här nedan finner du utfallet för hela skolans verksamhet ht 2006 (de kurser som deltagit i mätningen). Poängskalan är: 1-4

1= inte alls nöjd
2= i låg grad nöjd
3= ganska nöjd,
4= mycket nöjd.

Svaret ”vet ej” finns inte med i resultatet (ex. i fråga fyra för hela skolan redovisas en 99% svarsfrekvens, d.v.s. 1% har svarat ”vet ej”).



Skriftliga kommentarer från studenterna:

- Jag är mycket nöjd på min personlig utveckling
- Har för tillfället inga övriga synpunkter, utan jag känner mig nöjd med kursen i helhet.
- jag tycker att vi ska hamnas längre tid till inlä
- jag ar mycket no"jd
- Jag här ingen kommentar men jag är nöjd med allt.
- tack stefan för din insats för att hjälp dem svaga personer genom att ge råd och införmation
- Jag är mycket nöjd på lära modellen
- jag är nöjd och vill järna förbettra mig att sammarbeta med andra deltagare.
- det är bra och personligen jag är mycket nöjd.
- Det blir bra alla arbete med administrationen och ektionerna.
- Det behovs lite bredare material och informatiom. Tack
- Jag tycker att detta är ett fantastiskt sätt att studera på. Frihet under ansvar. Texterna är bra och pedagogiska. Jag är mycket nöjd men skulle vilja att det var mer dialog elever emellan.
- Jag tycker det går rätt så bra och hoppas det fortsätter så.
- Jag är mycket nöjd med hantering av frågor och svar.
- Jag tycker allting går bra , men jag har en synpunt alla elever och lärare vi känner inte varandra jag tycker det är bra om ni tänker planera varje månad eller två månader träfas .
- Ibland är det svårt att hitta rätt svar på "googel.se" Det berror på att kunna vara kunnig på datorer men det kommer bli bättre i tiden. Tack!

Som handledare på kursen är det otroligt viktigt att få återkoppling från studenterna vad de anser om kursen. På så vis kan vi konstant ändra kursen och kursinnehållet.

/Stefan