2007-01-18

Bildspel från projektresa

Detta är ett bildspel som jag har satt ihop från mina resor i Etiopien och Ghana. De övervägande bilderna från Etiopien är ifrån Hope For Childrens kvällsskola for barnarbetare.Hope For Children bildades av Etiopier i Addis Abeba som reagerade på det växande antalet gatubarn. Sedan dess har de bedrivit olika projekt for barn och ungdomar. Bilderna fran Ghana är ett projekt jag gjorde för att dokumentera familjelivet och relationen mellan människorna. De övriga bilderna är ifrån mina resor i Etiopien.


Under dessa kommande månderna skall jag samarbeta tillsammans med Global Fund For Children. Jag kommer att dokumentera deras samarbetspartners olika projekt här i USA och i Peru. I Washington så är de bidragare till Life pieces for Master pieces som är ett projekt för afroamerikanska pojkar i Anacostia, som är ett område som många lever på minimum lön. Pojkarna kommer dit efter skolan är slut och deltar i olika aktiviter. De får hjalp med laxorna, sjunger och målar. De blir ständigt uppmuntrade till att vara kreativa. I Peru finns det sex olika samarbets partners. Samtliga rör sig om barn i utsatta situationer men i olika sammanhang. Ett project forsöker de få in gatubarn in i skolan genom olika sporter. Ett annant är ett dagis for HIV smittade barn, samt fungerar som ett center for foräldrarna. Jag vet inte än vilka projekt jag kommer samarbeta mest med i Peru eftrsom de är så många. Så jag kommer välja två eller tre. Efter fotodelen är avslutad så är det efter arbete som gäller. Med kopiering, editering och printning. Senare kommer jag tillsamans med Global Fund For children att bestämma vad vi ska gora med arbetet. Hur det ska publiceras, visas, ect. Detta projekt kommer att hålla på fram till och maj-juni 2007.

Bilderna från förra terminens arbete finns att beskåda på www.malinfezehai.net.