2007-02-13

Kursdeltagarnas egna projekt!

Flera av deltagarna på kursen arbetar med barns rättigheter i sina projekt. Här är två av dem:

Jag heter Geday Berhane kom fran Etiopien.
Jag studerar pa MKFC sedan 06.
Jag har ett projekt " barns rattigheter " .i Etiopien.
Jag hjalper barn som har inte rad att ga till skolan, boker , endel med klader. Jag forsoker samla pengar for att handla material till barnen. Barnen ar landts framtidens hopp. dem maste vaxa upp med studie och deras rattigheter maste respekteras, jag jobbar for barnens basta.

Jag heter Kedest Tadesse. kom fran Etiopien.
Jag studerar pa MKFC sedan 06.
Mitt projekt ar att jobba med " barns rattighet i afrika , Etiopien.
Jag hjalper fattiga barn som kan inte ga till skolan-. dem behover boende och material som boker och penor, klader.
Jag har borjat kontakta organisationer som kan hjalpa mig med material.
Det ar viktigt att barnen ska vaxa upp med karlek och respekt. De ar framtidens afrikas hopp.